Thick As Thieves - Never trust a thief.

I helgen passade vi på att se filmen Thick as thieves med Morgan Freeman och Antonio Banderas i huvudrollerna.

Filmen handlar om två tjuvar som planerar att stjäla två värdefulla Faberge ägg för att kunna betala av en skuld till den ryska maffian. Och som i de flesta actionfilmer som handlar om tjuvar så finns det en polis som har försökt få tag i Freemans karaktär i flera år. I ett sista desperat försök att fånga Freeman så har han tagit hjälp att Banderas som går under täckmantel för att kunna sätta dit Freeman på bar gärning. Under filmens gång kärar Banderas ner sig i Freemans guddotter, tillika dotter till Freemans förredetta kompanjon. När det kommer runt till att göra jobbet blir guddottern kidnappad av maffian för att de ska kunna försäkra sig om att de får äggen i utbyte mot henne.

Slutet ska jag inte ta och avslöja för det vore lite taskigt av mig. Men jag kan avsölja att det är ett väldigt förutsägbart slut, tyvärr. Sen så är det alldeles för mycket kärleks tjafs för min smak, ska det vara en crimefilm så ska det vara fokus på det inte en massa dravel.

Filmen får 3/5 men mycket tack vare att Morgan Freeman är en sån fenomenal skådespelare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0