Hej mammi

Eftersom regeringen här i Vietnam har något emot Facebook så får jag ta och skriva här istället.
Yes vi befinner oss i Ho Chi Minh City för tillfället och det är sinnessjukt varmt. Jag och JB dör typ av värmeslag, medan Bob inte ens svettas. Vi börjar tro att det är något allvarligt fel på henne.

Idag var vi på en city tour och vi besökte massa intressanta ställen. Först hade vi tänkt göra en walking tour men det var tur att vi ändrade oss för annars hade vi nog avlidit (eller i alla fall JB och jag).

Vet inte när jag kan skypa för det är så stört dåligt internet här, får höra av mig när jag vet.

Dear Mr. Ramsey

Idag postade jag och JB ett brev till Gordon Ramsey för att klaga på vem som vann Masterchef. Här får ni ta del av brevet:

Dear mr. Ramsey
If I had a dick, I would drag it all over your face. Not just once but twice. I could even consider doing it a third time, just for fun.
I would like to use your hands as my toilet paper and feed you horse shit. You seem to like things that taste like something that came out of someone/somethings behind.

I would like to have you committed, because you look and act like a mental patient. Or maybe just a person with shit for brain!

Only a stupid person would make Jennifer Masterchef. I didn't even have to taste her food to know it tasted like shit. Just the look of Adriend's food gave me an orgasm!

Picking her is just another case of three guys thinking and acting with their dicks! And she's not even that attractive, she looks like she just stepped out of a Wallace & Gromit movie.

From the beginning it has only been one winner and that was Adrien!

I enjoyed watching Masterchef on my vacation, until you ruined it! My three week vacation is ruined because of you, and your stupid mistake. Because let's face it, you guys made a huge fucking mistake.
You should be ashamed of yourself.
How do you sleep at night?!

If you haven't been able to keep up with this letter. Here's a recap for you.
Dick in face, horse shit, some more shit, Jennifer = shit, Adrien = orgasm, more shit, more dicks, stupid fuck and just in case I forgot to mention, shit!

And if you by any reason still don't get it. Adrien should have won Masterchef!

Please do not hesitate to contact me if you have any questions regarding this letter.

Your sincerely, JB and Erica

PS. You are awesome!

Nu snackar vi upgrade, Mui Ne

Hej allihopa, satte mig precis i Business Center har pa vart resort. Sag da till min forskrackelse att fran mitt forra inlagg hade bara bilden lagts upp. Ska se om jag kan finna det nagonstans annars far ni klara er utan att veta vad vi hade for oss pa julafton. I alla fall, i slutet av det inlagget berattade jag att vi skullle byta resort for att vi kande att det vi var alldeles for langt bort fran centrum. Sa vi packade vara vaskor, satte oss i en taxi och begav oss till vart nya resort. Och herregud vilken chock vi fick nar vi sag vart taxin stannade. Detta resort ar alldeles for lyxigt for oss. Det ar stort som Vasaskeppet och att ata pa deras resturang kostar ca en kvarts miljon per person. Och det ar inte allt mina vanner! Vi skulle haft ett rum med havsutsikt, men dom upgraderade oss och vi har nu en bungalow 20 meter fran havet. Vi satt och raknade pa det och det ar ungefar en upgrade pa 300 svenska kronor natten. Minst! Sa det gar ingen nod pa oss. Igar sa hade jag och JB bokat in en tripp i hemlighet for att overraska Bob, Vi tog med henne till oken! Haha, Eller ja till sanddynorna har i Mui Ne. Det var varmt som fan men vi overlevde utan nagra hallucinationer. Vi var ocksa och besokte Fairy Springs, och dar var det en liten kille som gick med oss hela tiden som vi inte kunde bli av med. Jag fattade direkt att han skulle fraga om pengar nar vi kom tillbaka och det var precis det som hande. Vi tyckte anda att han varit hyfsat bra sa vi skulle ge honom 10 000 dong (ca 3 kr) men han tyckte att det var alldeles for lite och ville ha mer. Vi sa ifran och han borjade bete sig som en grinigt sma barn, da satte jag ner foten och talade om for honom att det var det han fick och dog det inte skulle han inte fa ett ore. Da tittade han pa mig och sa att han tyckte jag var elak, ni skulle sett chocken i hans ogon nar jag tittar tillbaka och sager ''jag vet, det ar det manga som tycker''. Haha. Imorgon sticker vi till Ho Chi Minh City for att fira nyar. Det ar ocksa sista stallet som vi har med oss JB. Vi lamnar namligen henne dar den 2 januari och flyger vidare mot KL. Men forsta ska vi utforska Saigon!

Jul, jul strålande jul, Mui Ne

Äntligen har vi hittat solen, Mui Ne

Här kommer ett litet blogg inlägg från mig och JB. Just nu sitter vi på vår veranda på Canary beach resort i Mui Ne.

Igår var vi på Vinpearl en sista gång för att få bada lite innan vi lämnade Nha Trang. Tyvärr var inte vädret det bästa men vi hade kul ändå.

På kvällen möte vi upp Marius och Tanner på Lousiane Brewhouse för att käka middag ihop innan vi stack. Vi hade supertrevligt och drack massa god öl och åt god mat. En perfekt avslutning på vår vistelse där.

Idag tog vi bussen mot Mui Ne och vi fick ännu en gång åka de fruktansvärda sängbussarna. Dock denna gång slapp vi flygande Vietnameser! Fem timmar senare var vi framme och vi mötes av solens strålar som varit frånvarande sen Halong Bay. Och detta underbara väder ska tydligen hålla i sig, så om ni söker oss de närmaste dagarna finns vi på varsin solstol eller guppandes i havet.

Peace Out M-fuckers ;)

Bilder från Vietnam

Gästinlägg, Jessica

Dagens schema har bestått av lyx lyx och lyx. Allt började med en taxiresa till thap ba hot spring center, ett unikt spa i utomhusmiljö. Först fick vi ta oss an ett varmt lerbad, därefter njuta i ångande mineralvatten och tillsist avsluta i en uppvärmd pool. Här ansåg vi att det var på tiden att utforska ericas vattenkamera och tog därför till diverse undervattenskonster. Folk tittade på oss som om vi var från vettet, eftersom de inte förstod att kameran var vattentät, trodde de att vi förstörde den! När vi kom tillbaka till hotellet möttes vi av hunger och bestämdes oss för att besöka chips, choklad och kakståndet.

När vi ändå tänkte spendera dagen med lyx och njutning bokade vi in en nagelskulptör/manikyrist som kom till vårt hotellrum och gjorde våra händer och fötter fina. Jag fick smarriga jordgubbar som motiv, Erica fick coola svarta naglar med silver detaljer och Bob fick blå metallic naglar med fina blommor på.

Efter en god måltid sitter vi nu på hotellet och planerar morgondagens aktiviteter samtidigt som Erica dragit i sig en red bull och inte kan sluta dansa!

Nha Trang, Vietnam

Nu befinner vi oss i Nha Trang. Efter en 13 timmars lång bussresa kom vi fram tidigt den 17. Bussresan var helt okej för att vara så lång för vi hade en sleeping bus med "sängar". Dock gick det inte helt smärtfritt, mitt i natten kom det en Vietnames flygandes och landade först med huvudet på min armbåge innan han slog i golvet med en jävla duns. Både jag och JB var super chockade över vad som hänt och efter det så hade vi båda två svårt att sova.

Anyway, nu är vi som sagt i Nha Trang och igår var jag och Bob ute och festade med Jan (en holländsk kille vi träffade på bussen hit), en amerikan och en kille från Rumänien. JB stannade på hotellet för hon mådde dåligt.

Idag ska vi utforska mer av staden och även kör lunch ihop med grabbarna. Så nu hoppas vi bara på att regnet håller sig på avstånd för en underbar dag.

Huê, Vietnam

Vi sitter just nu på vårt rum här i Huê och har lagt om hela vår resplan på grund av ett regnoväder som just nu ligger över större delarna av landet. Så imorgon sätter vi oss på en buss härifrån för att försöka fly undan hällregnet.

Vi har valt att hoppa över Hoi An för att istället åka direkt ner till Nha Trang i hopp om att få se solen. Så för att uppdatera er lite så kommer vi vara i Nha Trang mellan den 17-22, Mui Ne 22-26, Phan Thiet 26-29 och HCMC 29-2.

Kommer att vara på resande fot hela dagen imorgon så uppdatering på bloggen kommer när vi är framme i Nha Trang.

2, Vietnam

Kom tillbaka från en två dagars tur till Halong Bay för några timmar sen. Och jag måste bara säga, wow vilken resa!
Först spenderade vi fyra timmar i en buss som körde på allt annat än plan väg. Väl framme i Halong Bay fick vi se vår båt som vi skulle spendera två dagar på och den var verkligen fin. Tre våningar med sovdelen längst ner, restaurang och bar på andra och sen ett soldäck på tredje (vi spenderade väldigt mycket tid på den sistnämnda med X antal öl från baren).
Vi hade en supertrevlig guide som heter 2 (Tu) han ser ut som en Vietnamesisk Bruno Mars. Efter några dagar med kyligt väder i Hanoi så valde vi att hoppa över grotturen och ligga och gassa på soldäck med varsin öl och ett jävla dunka dunka från baren. Vi hördes i hela bukten. Och jag måste erkänna att känslan att ha en egen båt med besättning för sig själv är inte helt fel. Resten av dagen spenderades i solstolarna och vi gick inte ner förräns det var dags för mat.
Efter maten så gick vi ut för att fiska bläckfisk, men varken jag, Bob eller 2 fick någon. Så vi gav upp och gick in och sjöng kareoke med besättningen. Efter att jag, JB och Bob kört Dansing Queen, YMCA, Baby one more time och avslutat med Final Countdown så blev hela båten en enda stor nattklubb och vi dansade med besättningen tills svetten rann.
Vi hade sjukt kul och det hade de som jobbade där också. Tydligen var vi de första svenskarna de träffat, plus att vi var de första passagerarna som hade festat med dem. De blev så tagna att vi gick jättefina blommor av dem gjorda av morot. JB lyckades till och med charma en i besättningen så mycket att hon fick en ros gjord av tomat när vi åt frukost imorse.
En tur vi (och dem) sent kommer att glömma!

Första inlägget, Vietnam

Okej här kommer första inlägget från resan. Tyvärr blir det inga bilder, har inte lagt in dagens bilder på min hårddisk än. Vill ni se bilder från gårdagen kan ni gå in på Bob's blogg (jeanettefeher.blogg.se).

Idag gav vi oss på och gå Loneley Planets walking tour med vår egen JB som guide. Vi hamnade mitt bland tusentals mopeder och områden fulla av leksaker, guld och dylikt. Trots att Hanoi är en helt galen stad med all trafik så är den helt fantastisk. Jag lyckades till och med lura med tjejerna till restaurangen Cha Ca La Vong som bara serverar en enda maträtt. Stekt fisk med nudlar, dill och massa annat. Tydligen så ska deras hemliga ingrediens vara extrakt från en skalbagge. Spännande, spännande!
Vi har även besökt ett fängelse och två museum som vi hittade på kartan. Så dagen har beståt av en massa kultur och ännu mer promenad. Om vi hade haft våra stegräknare på oss skulle vi nog gått uppemot 40 000 steg, minst.
Imorgon ska vi ut till Halong Bay och åka ut på en två dagars tur bland öarna där. Vi har bestämt oss för att lyxa till det med tanke på olyckan som hände för några månader sen. Men men, någon gång ska man väl få ha det lite lyxigt också, tycker ni inte det?!
Nästa gång jag bloggar är vi förmodligen i Hué.