Brandlarm!

Vaknade imorse av att jag hörde ett fruktansvärt ljud. Tog några sekunder innan jag kunde identifiera att ljudet var inget annat än ett brandlarm som lät. Jag flyger ur sängen med täcket virat runt mig. Precis när jag kommer ut ur rummet och ser brandlarmet som låter (den sitter 10 cm från min sovrumsdörr) så slutar det. Det dröjer en minut innan det börjar igen och jag hör mamma och pappa nere i hallen och jag får säga till dom att det är det här brandlarmet som låter inte det på första plan. Det visar sig att det bara var batterierna som höll på att ta slut. Åhhh gud man blir ju bara så grymt irriterad på sånt.

Var hemma hos Sarah igår och hälsade på. När jag kom till Tidaholm så snöade det som bara den och det slutade inte under hela tiden när jag var där. Så när vi skulle gå till bussen så kändes det som om det var halvt snöstorm. Vi lunkade fram i snön och frös som fan. Men fram kom vi i alla fall. Stackars Sarah som var tvungen att gå hem i det igen. När jag kom till Skövde så snöade det inget alls så det var helt perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0