Lush Christmas

Just nu sitter jag och kollar lite på Lush hemsida. Tänkte nämligen att jag skulle göra ett litet besök på någon av deras butiken i Göteborg när jag ska ner och julshoppa med Sarah tänkte jag.


Lush är en
så där butik som jag bara älskar. Ända sen jag var lite så har jag älskat tvålar och sånt som luktar gott. Jag samlade till och med på tvålar och badkulor när jag var liten och jag hade riktigt många. Säker närmare 50 tvålar som låg på hyllor i mitt rum, och några burkar med badkulor hade jag också. Så mitt rum luktade lite som en Lushbutik då. Nu när jag tänker på det så har jag ingen aning om vart jag gjorde av dom, kanske har jag packat ner dom i en låda eller slängt dom. Humm, får nog fråga mamma.


I alla fall,
för er som inte vet vad Lush är så är det en butik som säljer tvålar, schampo, badbomber, lotioner och en massa annat sånt. En hudvårdsbutik med andra ord. Lush har ett fast sortiment och kommer inte så ofta med nya produkter, förutom vid jul. Då släpper dom en helt ny kollektion med godsaker. Det är därför jag är så sugen på att göra ett besök i deras butik, plus att jag vill ha några saker ur deras permanenta sortiment.


De julprodukter jag är sugen på är (informationen om produkterna är från Lush hemsida):


Snow Fairy Shower Gel -
En riktigt stor hit bland alla våra kunder (män, kvinnor, gammal, ung) runtom i världen och julen skulle inte bli jul utan den. Bubbelgumsrosa med en söt, magisk doft av lugnande, komfortabel vanilj och flingor av irridiscent glitter som ger din hud skimmer.

Fairy Tail Sugar Scrub - Ingen saga skulle vara komplett utan en liten mus och detta är Lush version! Fairy Tail är en stärkande Sugar Scrub, formad som en liten rosa mus med vita chokladknoppar som öron och en söt liten svans gjord av en bit snöre. Vi kan inte lova att den förvandlas till en vagn som tar dig till balen, men vi kan lova att den kommer att göra din hud silkeslen och mjuk. Fair Trade socker polerar bort döda hudceller för att ge en klarare och uppfräschad look medan den uppstramande frankincenseoljan balanserar tillsammans med uppmjukande kokoksnötsmjöljspulver. Bergamottolja och pelargonolja ger en lätt, söt, blommig doft och pelargonolja är bra på att förebygga dålig cirkulation och ger din hy en hälsosam lyster. Jordgubbspulver ger den dess söta, rosa färg – men låt dig inte luras -  det är en kraftfull liten skrubb som ska användas med försiktighet.



Want To Believe Badolja - Inspirerad av det spanska talesättet att elaka barn bara får en bit kol i julklapp!
Want to believe är baserad på ett spanskt godis  som ser ut som kol. Innehållande träkolspulver för att djuprengöra huden och mixad med mjukgörande kakaosmör. Fair Trade socker exfolierar och förnyar medan fänkålsolja avgiftar. Hjälper dig att rensa huvudet och skärpa intellektet. Innehåller också sojamjölk som är rik på Vitamin B som tar hand om skadad hud och kallpressad organisk solrosolja som har antiinflammatorisk verkan och också är superbra för torr hy.



Angels Delight Tvål - Uppfriskande jultvål med oljor, tangerin, apelsin och gardenia- prydd med stjärnor och en måne - lika vacker som vinterhimlen.



Jag kommer att visa er vad jag köpt när jag är där och göra en recention på allt. Men än så länge är det inget datum bestämt än när vi ska åka så vi får se när det blir.


Kommentarer
Postat av: Sarah

Vart ligger den butiken eller? Dit måste vi sen när vi kommer till gbg! =)

2009-12-02 @ 17:40:53
URL: http://borntofly.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0