Min helg!

Då så var man tillbaka igen. Blev ingen uppdatering igår på vad som hänt i helgen utan jag tar den idag istället.

I fredags var ju jag som sagt på bio med Sarah. Vi såg New Moon. Jag fattar inte riktigt vad alla gnäller på, den är minst lika bra som Twilight. Om man ska jämföra filmerna med böckerna så är New Moon mer lik boken. Första filmen var en riktig besvikelse i den synpunkten. Nu menar jag inte att första filmen var dålig på något sätt, utan att det var så otroligt lite med från böckerna. New Moon därimot hade med massor och då menar jag massor från boken. Det tråkiga är dock att jag tycker att andra boken är den med sämst handling av alla Twilightböckern.
New Moon var för mig inte en besvikelse den var precis som boken så jag visste ju vad som skulle komma, jag visste att handlingen skulle vara lite svag och att jag skulle tycka bättre om handlingen i den första. Men själva filmen var bättre gjord, helt klart. Bättre färger, effekter och så. Något jag dock störde mig grymt mycket på är att de har bytt linser på vampyrerna. Nu ser deras ögon helt konstiga ut. En klar diss från min sida.

På lördagen blev det shoppingdag med Sarah. Vi började borta på Elins Esplanad och det blev en del inköp faktiskt. Sen åkte vi in till stan och gick där någon timma. Efter att ha shoppat i flera timmar var vi helt slut och åkte hem till mig och fikade och snackade lite skit. Kul att umgås med Sarah, vi har alltid så kul ihop.

Söndagen blev det jobb. Sportgymbutiken hade REA och jag jobbade från 11 till 17. Var hur mycket folk som helst så jag hade fullt upp hela dagen. Efter jobbet blev det till att bara ta det lugnt och inte göra allt för mycket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0