2, Vietnam

Kom tillbaka från en två dagars tur till Halong Bay för några timmar sen. Och jag måste bara säga, wow vilken resa!
Först spenderade vi fyra timmar i en buss som körde på allt annat än plan väg. Väl framme i Halong Bay fick vi se vår båt som vi skulle spendera två dagar på och den var verkligen fin. Tre våningar med sovdelen längst ner, restaurang och bar på andra och sen ett soldäck på tredje (vi spenderade väldigt mycket tid på den sistnämnda med X antal öl från baren).
Vi hade en supertrevlig guide som heter 2 (Tu) han ser ut som en Vietnamesisk Bruno Mars. Efter några dagar med kyligt väder i Hanoi så valde vi att hoppa över grotturen och ligga och gassa på soldäck med varsin öl och ett jävla dunka dunka från baren. Vi hördes i hela bukten. Och jag måste erkänna att känslan att ha en egen båt med besättning för sig själv är inte helt fel. Resten av dagen spenderades i solstolarna och vi gick inte ner förräns det var dags för mat.
Efter maten så gick vi ut för att fiska bläckfisk, men varken jag, Bob eller 2 fick någon. Så vi gav upp och gick in och sjöng kareoke med besättningen. Efter att jag, JB och Bob kört Dansing Queen, YMCA, Baby one more time och avslutat med Final Countdown så blev hela båten en enda stor nattklubb och vi dansade med besättningen tills svetten rann.
Vi hade sjukt kul och det hade de som jobbade där också. Tydligen var vi de första svenskarna de träffat, plus att vi var de första passagerarna som hade festat med dem. De blev så tagna att vi gick jättefina blommor av dem gjorda av morot. JB lyckades till och med charma en i besättningen så mycket att hon fick en ros gjord av tomat när vi åt frukost imorse.
En tur vi (och dem) sent kommer att glömma!