Första inlägget, Vietnam

Okej här kommer första inlägget från resan. Tyvärr blir det inga bilder, har inte lagt in dagens bilder på min hårddisk än. Vill ni se bilder från gårdagen kan ni gå in på Bob's blogg (jeanettefeher.blogg.se).

Idag gav vi oss på och gå Loneley Planets walking tour med vår egen JB som guide. Vi hamnade mitt bland tusentals mopeder och områden fulla av leksaker, guld och dylikt. Trots att Hanoi är en helt galen stad med all trafik så är den helt fantastisk. Jag lyckades till och med lura med tjejerna till restaurangen Cha Ca La Vong som bara serverar en enda maträtt. Stekt fisk med nudlar, dill och massa annat. Tydligen så ska deras hemliga ingrediens vara extrakt från en skalbagge. Spännande, spännande!
Vi har även besökt ett fängelse och två museum som vi hittade på kartan. Så dagen har beståt av en massa kultur och ännu mer promenad. Om vi hade haft våra stegräknare på oss skulle vi nog gått uppemot 40 000 steg, minst.
Imorgon ska vi ut till Halong Bay och åka ut på en två dagars tur bland öarna där. Vi har bestämt oss för att lyxa till det med tanke på olyckan som hände för några månader sen. Men men, någon gång ska man väl få ha det lite lyxigt också, tycker ni inte det?!
Nästa gång jag bloggar är vi förmodligen i Hué.

Kommentarer
Postat av: Mammi

Såå spännande det låter, allt verkar helt underbart. Vad glad jag blir att ni bestämt att betala lite mer på båtturen, då känns det säkrare. Jag hoppas att du tar riktigt mycket foton som vi får se när du kommer hem. Jag hoppas att du får lite tid över för att skypa med oss snart. Ha det så bra. Saknar dig Snuttan, kram mammi

2011-12-12 @ 07:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0