Nu snackar vi upgrade, Mui Ne

Hej allihopa, satte mig precis i Business Center har pa vart resort. Sag da till min forskrackelse att fran mitt forra inlagg hade bara bilden lagts upp. Ska se om jag kan finna det nagonstans annars far ni klara er utan att veta vad vi hade for oss pa julafton. I alla fall, i slutet av det inlagget berattade jag att vi skullle byta resort for att vi kande att det vi var alldeles for langt bort fran centrum. Sa vi packade vara vaskor, satte oss i en taxi och begav oss till vart nya resort. Och herregud vilken chock vi fick nar vi sag vart taxin stannade. Detta resort ar alldeles for lyxigt for oss. Det ar stort som Vasaskeppet och att ata pa deras resturang kostar ca en kvarts miljon per person. Och det ar inte allt mina vanner! Vi skulle haft ett rum med havsutsikt, men dom upgraderade oss och vi har nu en bungalow 20 meter fran havet. Vi satt och raknade pa det och det ar ungefar en upgrade pa 300 svenska kronor natten. Minst! Sa det gar ingen nod pa oss. Igar sa hade jag och JB bokat in en tripp i hemlighet for att overraska Bob, Vi tog med henne till oken! Haha, Eller ja till sanddynorna har i Mui Ne. Det var varmt som fan men vi overlevde utan nagra hallucinationer. Vi var ocksa och besokte Fairy Springs, och dar var det en liten kille som gick med oss hela tiden som vi inte kunde bli av med. Jag fattade direkt att han skulle fraga om pengar nar vi kom tillbaka och det var precis det som hande. Vi tyckte anda att han varit hyfsat bra sa vi skulle ge honom 10 000 dong (ca 3 kr) men han tyckte att det var alldeles for lite och ville ha mer. Vi sa ifran och han borjade bete sig som en grinigt sma barn, da satte jag ner foten och talade om for honom att det var det han fick och dog det inte skulle han inte fa ett ore. Da tittade han pa mig och sa att han tyckte jag var elak, ni skulle sett chocken i hans ogon nar jag tittar tillbaka och sager ''jag vet, det ar det manga som tycker''. Haha. Imorgon sticker vi till Ho Chi Minh City for att fira nyar. Det ar ocksa sista stallet som vi har med oss JB. Vi lamnar namligen henne dar den 2 januari och flyger vidare mot KL. Men forsta ska vi utforska Saigon!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Nu spricker väl budgeten rejält, men det är ni värda. Vi började bli lite oroliga att vi inte hört av dig sedan julafton. Vi hoppas att vi har möjlighet att skypa något med dig innan nyår, du kan väl höra dig om det är möjligt.Här hemma är det som vanligt, jag och pappa har börjat jobba igen. Ingen snö utan bara grått och mörkt. Men snart är det nyår och Christina o Lars-Eric kommer. Snutt glöm inte att göra klart hemtentan mitt i allt det roliga. Många kramar till er alla. Förresten tack för ditt kort, man blir inte lite sugen på att resa. Kram från oss alla!

2011-12-28 @ 07:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0