Hjälp.!.!

Hjälp! Tiden går så jäkla snabbt nu för tiden tycker jag. Kan ibland känna att det går lite för fort och att jag blir stående stilla och kliar mig i huvudet och tänker hur fan ska jag hinna med allt.
Det är inte så att det är sjukt mycket att göra på LiAn, när jag går hem lämnar jag arbetet där, utan det är det som händer efter, på fritiden som får min kalender att nästan sprängas. Jag satt och kollade igenom min kalender för en vecka sen ungefär och insåg att jag inte har en ledig helg förrän mitten av juli. Och samma sak är det nästan med veckorna. De fylls på som bara den.

För ett par år sen skulle jag hoppa av glädje och istället känna panik att jag inte var uppbokad längre än till mitten av juli. Men nu känns det mer som om min hjärna suckar bara av åsynen av min kalender. Jag måste planera in allt, precis allt, annars är det risk att jag glömmer bort det. Men nu har jag bestämt mig, jag ska bestämma en vecka, en hel vecka där jag inte får planera in något. Bara vara spontan och ta saker när de kommer. Låter som en mycket bra plan tycker jag, i alla fall för mitt välmående.

" Det kan inte bli någon kris nästa vecka. Min fickdagbok är redan full"
- Henry Kissinger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0