När jag har lite tid

Tänkte att jag skulle slänga upp ett litet inlägg under tiden jag sitter och väntar på att datorn ska spara ner vår power point. Jag vet inte varför datorn har bestämt sig för att bli segast i världen när jag ska sitta och göra lite nytta.

Sitter just nu och kollar upp vad Generaldirektoratet för näringsliv håller på med och vilka som jobbar där och så vidare. Imorgon ska vi ha redovisning inför klassen om vad olika företag håller på med så att alla förstår vad de handlar om. Och jag tror inte att det är så lätt, många företag har man ingen aning om vad de gör även om man läser vad de gör om och om igen.

Vi har haft superintressanta föreläsningar hela vecka om turism och evenemang och jag känner verkligen att det är den här typen av nivå som jag hade förväntat att hela utbildningen skulle vara. Och det har det inte varit kan jag tala om (långt ifrån i många lägen). Har känt att jag inte har lärt mig så mycket och att det nästan har varit bortkastat med tid att gå här. Hade det inte varit för Nya Zeeland så skulle jag nog hoppat av i somras. Men nu känner jag att vi är på rätt spår igen.

Idag var det också någon från skolan i Nelson som var här och informerade lite mer om vad vi ska får göra när vi är där, och helvete vad det kryper i kroppen nu. Jag vill sätta mig på ett plan omedelbart och åka till nya breddgrader. Tyvärr går ju inte det, men om 49 dagar är vi på väg!

49 dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0